Alan Adları (Domain Name)

Çevrimiçi Varlıklarınızı Koruyun

Günümüz dijital çağında İnternet, e-ticaretten elektronik bankacılığa kadar sayısız ticari işlem için hayati bir platform görevi görmektedir. İşletmeler sanal ortamda varlık göstermeye çalışırken, alan adları, çevrimiçi kimliklerini tanımlamada çok önemli bir rol oynamaktadır.

Böyle bir ortamda ve bu koşullar altında, alan adlarının artan önemi, anlaşmazlık ve ihlal riskini de beraberinde getirmektedir.

Günümüz koşullarında alan adları, web adreslerinden daha fazlası haline gelmiş olup, çevrimiçi dünyada çok önemli tanımlayıcılar olarak hizmet etmeye başlamıştır. Tüketicilerin ürün ve hizmetleri ayırt etmek için markalara güvendiği gibi, internet kullanıcıları da belirli web sitelerine erişmek ve bilgi edinmek için alan adlarına güvenmektedir. Bu nedenle, alan adları ayırt etme, kaynak belirleme, garanti ve reklam dahil olmak üzere ticari markalara benzer işlevler üstlenmiştir.

İnternetin küresel doğası, ticarette devrim yaratırken; fikri / sınai mülkiyet ve rekabet politikası gibi alanlarda yasal çerçevelerde karmaşıklıkları da beraberinde getirmiştir. İşletmeler çevrimiçi varlıklarını korumaya çalıştıkça, alan adı ihtilafları giderek daha yaygın hale gelmeye başlamıştır. Marka/alan adı sahipliği konusundaki ihtilaflardan çevrimiçi marka ihlalinin diğer biçimlerine kadar, işletmeler çıkarlarını korumak için karmaşık bir yasal ortamda gezinmelidir.

Müvekkillerimizin alan adı uyuşmazlıklarını etkili bir şekilde çözmelerine yardımcı olmak için hukuki hizmetler sunmaktayız.

Ekibimiz, Türkiye'de Fikri ve Sınai Mülkiyet Mahkemeleri, İstinaf ve Yargıtay gibi Mahkemeler, Uyuşmazlık Çözüm Hizmet Sağlayıcıları (UÇHS) nezdindeki temsilden, Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı (WIPO) - Tahkim ve Arabuluculuk Merkezi nezdindeki işlemlere kadar alan adı ile ilgili sorunları ele alabilmektedir.