
KIRCI Avukatlık Bürosu
28 Haziran 2019
10 Ocak 2017 tarihinde yürürlüğe giren 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu ile belirli koşulların ortaya çıkması durumunda marka kullanımının ispatı zorunlu hale gelmiştir.
6769 sayılı Kanun ve bu Kanunun uygulanmasına yönelik olarak çıkarılan Yönetmelik çerçevesinde, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından marka kullanımının ispatına ilişkin bir kılavuz yayınlanmıştır. Bu kılavuz ve Kurumun kararlarında, marka kullanımının ispatı aşamasında faturaların çok önemli bir yere sahip olduğu gözlemlenmektedir. İlgili fatura sunulmadığı durumlarda, Kurum genellikle marka kullanımının ispatlanmadığı sonucuna varmaktadır.
N. Berkay KIRCI’nın makalesinde, sosyal medyanın günümüzün en etkili ve popüler reklam, tanıtım, pazarlama ve halkla ilişkiler araçlarından biri olduğu iddia edilmektedir. Makalede, marka kullanımının ispatına ilişkin bu geleneksel yaklaşımın mevcut ticari uygulamaları ve gelecekteki ticari ilişkileri göz ardı edebileceği öne sürülmektedir. İnternet ve sosyal medya söz konusu olduğunda, bu tür bir yaklaşımın reklam, tanıtım, pazarlama ve halkla ilişkiler hizmetlerine ilişkin sınıflarda adaletsiz sonuçlar doğurabileceği iddia edilmektedir.
Makalenin Türkçe olarak Ankara Barosu Fikri Mülkiyet ve Rekabet Hukuku Dergisi (FMR)'nde yayınlanan şekilne buradan ulaşılabilir.
Makalenin gözden geçirilmiş İngilizce versiyonu da web sitemizin Blog Bölümünde yayınlanmıştır.
Saygılarımızla,
KIRCI Avukatlık Bürosu