Haberler

Sosyal Medya ve Markasal Kullanım Sorunu Başlıklı Makale Yayını

28 Haziran 2019

6769 Sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu’nun 10.01.2017 tarihinden itibaren yürürlüğe girmesiyle birlikte, Kanun’da yer alan bazı koşulların gerçekleşmesi halinde, markasal kullanımın ispatı bir zorunluluk haline gelmiştir.

6769 Sayılı Kanun ve bu Kanun’un uygulanmasını gösterir Yönetmelik hükümleri çerçevesinde, markasal kullanımın ispatlanması ile ilgili Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından bir kılavuz yayınlanmıştır. Bu kılavuz ve Kurum’un uygulamada vermiş olduğu kararlarda, markasal kullanımın ispatı aşamasında faturaların oldukça önemli bir yere sahip olduğu ve çoğu durumda kullanım ile ilgili fatura sunulmaması durumunda, bu hususun ispatlanamadığı yönünde kararlar verilmekte olduğu gözlemlenmektedir. 

Bahse konu makalede, sosyal medyanın, günümüzdeki en etkin ve popüler reklam, tanıtım, pazarlama, halkla ilişkiler faaliyetleri ve araçlarından bir tanesi olduğu, bahse konu faaliyetler ve sınıflar özelinde ve kullanımın ispatı aşamasında, sadece fatura ile sınırlı bir değerlendirme yapılmasının, günümüz koşullarındaki ticari iş yapış şekilleri ve gelecekte ortaya çıkacak olası ticari ilişkiler silsilesinin göz ardı edilmesi ve hukuka aykırı bazı kararların verilmesine yol açacağı ve bağlantılı diğer hususlar ele alınmaktadır.

Makaleye aşağıda linkten ulaşabilirsiniz:

http://www.ankarabarosu.org.tr/siteler/ankarabarosu/frmmakale/2019-1/4.pdf

Saygılarımızla,

KIRCI Avukatlık Bürosu