Alan Adları

Alan Adları

İnternetin gösterdiği gelişim ve sunduğu yenilikler neticesinde, mal ve hizmetlerin elektronik alışverişinden, tanıtım, reklam ve bilgilendirmeye; elektronik banka işlemlerinden, vergilendirmeye kadar pek çok ticari işlem, internet üzerinden oldukça hızlı bir biçimde gerçekleştirilir ve bu anlamda, işletmeler arası (B2B) ve işletmeler ile tüketiciler (B2C) arasındaki işlemleri de kapsayan ve internet gibi açık ağlar üzerinden gerçekleştirilen her tür ticari muamele veya mal ve hizmetlerin elektronik olarak üretim, dağıtım, pazarlama, satış veya sevkiyatı olarak da tanımlanan ‘elektronik ticaret’ yaygın bir şekilde kullanılır hale gelmiştir.

Elektronik ticaret vasıtasıyla, “potansiyel tüketiciler, dünyanın her yanında pazara arz edilen ürünler hakkında bilgi sahibi olmaya; yeni üreticiler dünya pazarlarına girmeye; ürün seçenekleri artmaya, ürünlerin kalitesi yükselmeye; ürün bedelleri daha hızlı bir şekilde ödenerek teslim alınmaya, daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünler pazara girmeye; üreticiler arasında rekabet artmaya ve tüm ticari işlemlerin maliyeti düşmeye’ başlamıştır.”

Elektronik ticaretin önemi ve sağladığı avantajların farkına varan işletmeler, sanal ortamda yerlerini alabilmek için adeta birbirleriyle yarışır hale gelmişlerdir.

İnternet teknolojisi; internet kullanıcısının, herhangi bir bilgi alışverişinde bulunması; bilgiyi edinmesi ve internet üzerinde arzu edilen bilgiyi sağlayan bilgisayara bağlanılabilmesi için o bilgisayarın adresinin bilinmesini zorunlu hale getirmektedir. Bir diğer ifadeyle, herhangi bir markayı veya o marka altında sunulan malları veya hizmetleri internet aracılığıyla incelemek, satın almak isteyen kullanıcı, markanın internet adresini bilmek zorunda olduğu gibi, marka sahibinin bir internet adresinin olması da şarttır.

Günümüzde, alan adları, yukarıda genel hatları ile izah edilmeye çalışılan sisteminin sağladığı avantajlar sayesinde, markanın ayırt etme ve kaynak gösterme, garanti ve reklam işlevlerine oldukça benzeri işlevleri internet üzerinde yerine getirmeye başlamıştır. İnternette bir markaya veya ona ait web sitesine ulaşmak isteyen kullanıcı, aradığı şeyin genel ismini alan adında belirtmek suretiyle bir tahmin yapmaktadır ki bu, çoğu zaman bir mal, hizmet üzerinde kullanılan veya işletmenin kendi adı olan markasına karşılık gelmektedir. Bu nedenlerle işletmeler, kurumsal kimliklerinin uzantısı olarak markalarının bilinirliliğini daha da sağlamlaştırmak ve tüketicinin yanılmasını engellemek amaçlarıyla markalarını da internet alan adı olarak edinme çabası içerisine girmektedir.

KIRCI Avukatlık Bürosu kapsamında, alan adları ve bu alan adları altında yayın yapan internet siteleri ile ilgili, ihtilaf öncesi ve sonrası hizmetler, İhtisas Mahkemeleri nezdinde dava açılması ve bu kapsamda hukuki hizmetlerin yürütülmesi, Yüksek Yargı Organları nezdinde temsil, alan adları ve internet siteleri ile ilgili her tür sözleşmenin hazırlanması, gözden geçirilmesi, yenilenmesi; alan adları / internet siteleri ile ilgili her tür danışmanlık hizmetlerinin verilmesi, WIPO Alternatif Uyuşmazlık Çözüm merkezi ve yetkili diğer kurumlar kapsamındaki şikayet ve devam eden süreçlerin takibi ve benzeri konularda faaliyet gösterilmektedir.